tisdag 4 september 2007

Dag 2, flingor och skola

Jag skriver kort trots att det har hänt mycket. Föresten vet jag att det är pinsamt att jag inte vet vad folk heter, men min hjärna tycker väl inte det är så viktigt.

Jag var i skolan med Alissa, det var verkligen en highschool, American Pie-style, jag såg massor av elever och man ser direkt vilken typ av människa det är beroende på klädstil och sådär, väldigt stereotypt, bland annat såg jag en cheerleader, i uniform, jag skrattade tyst för mig själv; Amerika. Sen såg jag en muskulös kille i footballtröja, militärfrilla och självklart en korkad blick.

Jag valde mina ämnen som nu blir något sådant här:

American History
Journalism och andra terminen Economy
Algebra II/Trigonometry
Marketing Strategies/Entreupeneurship
Computer Science
English 12

Dessutom blev jag övertalad att ha en free period, det är en så stor del av highschool-upplevelsen. Annars hade jag gärna tagit Psychology, men om matten eller computer science suger så kan jag säkert byta bort någon av dem.

Det var med Student Counselor-mannen jag bestämde mina ämnen, han var extremt trevlig. Nu är det så att min skola är väldigt bra, men jag antar att det måste finnas några jobbiga som han måste ta hand om och då måste man vara trevlig.

Sedan fick jag en guide (J-nått tror jag), han visade runt mig i skolan, jag nickade mest, jag kommer inte komma ihåg något i morgon.

Aja...

Sedan åkte vi Sonic och åt, drive-in. Jag tog en “SuperSONIC Double Cheeseburger with Jalapeños” utan ost, hon köpte en “Green Chili Burger” med lökringar samt ytterligare en Green Chili Burger och en Grilled Cheese Sandwich till övriga familjen som var hemma (Ivan och Carson).

Vi åkte hem åt åt, det var gott, men jag märkte hur jag åt för fort och fick ont i magen.

Det är en sak jag glömde/inte ville nämna igår, på planet igår åt jag konstant tuggummin. “Innehåller en Fenylalaninkälla, överdriven konsumtion kan ha laxerande effekt”.

Vi kan ju säga att min överdrivna konsumtion ledde till en laxerande effekt. Under BBQ:n var jag tvungen att gå på toaletten, nu är det kanske inte så att ni vill ha en detaljerad beskrivning av mitt bajs, jag vill nog inte ge den heller, jag kan ju säga att det inte såg riktigt friskt ut heller. Så, där är jag, i en främlings hus och bajsar äckligt bajs. Men nu kommer det bästa, hon hade sagt att man inte fick slänga papper i toaletten. Jepp... Det var dessutom en skylt som förbjöd mig från att göra det. Jag får lite lätt panik. Jag har inte fått några vidare instruktioner, det finns ingen bidé eller något liknande, inte för att jag använt någon tidigare, men jag skulle nog kunna lista ut hur man gjorde. Det finns dock toapapper, jag funderar: jag ska nog använda det. Självklart skulle jag aldrig lägga det i toaletten om det stod på lappen att det var förbjudet. Det finns en papperskorg bredvid mig jag funderar på att slänga mitt papper där, eftersom att jag vill vara 100% säker på att jag inte gör något som är helt idiotisk, så kollar jag i den. Jag rotar inte runt med jag ser att det ligger en bit toapapper i den, det verkar dock inte vara använt, panik. Vad fan ska jag göra?

Jag känner att jag måste ytterligare förklara min situation, jag har knappt sovit på 48 timmar, jag har kraftig diarré, jag är i en främlings hus, jag får inte använda toalettpapper. Det här känns inte helt bra.

Nu måste alla förstå att jag har sett tillräckligt många romantiska komedier för att förstå att jag verkligen INTE ska använda papper.

Det står människor utanför dörren och jag vill inte göra några höga ljud. Så, jag får helt enkelt slänga en bit papper i papperskorgen. Sedan tvättar jag hastigt händerna och går så långt ifrån toaletten jag kan.

Äventyr med Petter, alltid lika spännande.

Jaja, när vi hade ätit åkte vi till Safeway, det var gigantiskt. Alltså, vi har stora affärer i Sverige, typ, utanför stan. Sickla, Willys, Lidl och Ica Kvantum. Inte bara var det här större, det var även större på ett annat sätt. I en stor affär i Sverige är själva anledningen till att det är större inte att det finns fler produkter, där är att det finns mer av allt. På Safeway var utbudet UN-FREAKIN’ BELIEVABLE, grönsaksområdet var lika stort som en vanlig affär, det fanns tusen olika sorters glass (och man brukar använda tusen som en ironisk överdrift, det gör jag inte...). Vi handlade lite tråkiga grejer i början av affären, det var den organiska delen och då är det inte bara grönsaker och frukt, nej, det finns organiska flingor och allting. Jag hade ätit jordnötsflingor till frukost och fick frågan “Do you the same kind you ate this morning or the really good stuff?”. Jag är Petter. Jag gillar jordnötter, speciellt i sin smörform. Jag ville ha “the really good stuff”. Vi gick vidare, dock inte direkt till flingorna; det är OLIDLIGT SPÄNNANDE.

Vi handlade några andra grejer. Carson (som är med oss) gnäller en hel del. Jaja, jag vet att ni läsare skiter i det, ni vill veta mer om flingor och jag orkar inte hålla spänningen uppe eftersom att jag lovade mig själv att det här inlägget skulle bli kort.

Flingor. Överallt; flingor.

Det är 50 meter av flingor, fyra nivåer, inga dubletter.

Jag skymtar gud en bit fram, är det här himlen?

Men vänta, vad är det där? Reese’s Puffs Cereal?
CANDY? FOR BREAKFAST?

En låda Reese’s och en Cap’n Crunch blev det i vilket fall. Samt Reese’s-kakor och Reese’s-glass.

Vi åkte hem, jag åt glass. Jag spelade lite Gamecube med Eirik. Jag åt middag: citronkyckling, pasta (skruvar, olika färger, med parmesan) och sparris. Gott. Drack diet Coke. Också gott.

I morgon ska jag till skolan, hörs, då går jag i highschool.