fredag 7 september 2007

Dag 5, mat och toaletter

Som inledning tänkte jag bara berätta att Colorado är den minst överviktiga staten i hela USA, 17% eller något sånt, det läste jag i Times eller Forbes. Det är dock svårt att tro. I skolan serveras det en maträtt som folk äter, pizza. Jag har berättat om det tidigare men det är fan värt att göra det igen. Pizza varje dag. Då får man fries och en dricka också (ingen läsk). Idag åt jag det för tredje dagen eftersom att jag faktiskt måste äta och det andra alternativet är att äta chips eller Reese's Pieces och även om jag gärna skulle göra det så inser jag att det inte går för sig.

Idag köpte jag dessutom en paj, en paj i pappersförpackning, en körsbärspaj i pappersförpackning, en körsbärspaj i pappersförpackning som hette Cutie Pie. Jag skämdes.

Men, min berättelse slutar inte här. Eftersom att jag inte såg till någon av de få personer jag känner så satte jag mig själv vid ett tomt bord. För att inte se ut som en total loser utan istället som en smart loser tog jag fram min American History-läxa som jag skulle lämna in senare under dagen och läste den ett antal gånger. Jag hade två kopior så det såg inte ut som att jag hade problem med att förstå min egen text.

Vid den tredje gången hade jag nästan ätit upp min mat när en grupp bestående av två cheerleaders (i utstyrsel) och deras tre vänner satte sig vid mitt bord och började prata med mig, det var inte något djupare samtal men lite halvtrevligt, samma frågor som vanligt "What's your name?", "How do you pronounce that?", "Where are you from?" osv.

Nu kom ett problem, jag hade inte ätit min paj. När man äter en paj ser man ut som ett mongo. Förpackningen liknande en McDonaldspajs, bara att det var tunt papper. Jag gjorde ett försök att öppna den, ett lyckat försök. Till min stora förskräckelse upptäckte jag att pajen var klibbig på ett antal ställen. Om jag skulle äta den skulle jag verkligen se korkad ut. Jag hade inte öppnat den helt utan bara ett litet hål så jag stängde igen den. Jag la min paj i väskan och sa hej då till mina bordskamrater och gick min väg.

Jag gick till en toalett och låste in mig i ett bås. Här kunde jag äta min paj utan dömande blickar. Den var rätt god, pajen var av samma typ som en McD-paj bara sötare, körsbärsgeggan var också god. Jag tittade för ett ögonblick på toaletten och såg hur den var Finchad (American Pie; papper på ringen), jag skrattade.

Igår (för det är morgon nu, jag skrev inte färdigt inlägget igår kväll) var det fredagskväll. Det var första gången jag såg familjen bråka, eller, barnen och föräldrar har jag sett ett antal gånger, men aldrig Ivan mot Alissa. Det började med att Ivan hade saltat kycklingen för mycket (det hela var ett missförstånd, Alissa sa att han inte skulle salta kycklingen mer, han hörde att han skulle salta kycklingen mer, typ som alla bråk har sin uppkomst mellan män och kvinnor). Det bråkades lite vid bordet men det var inte så fruktansvärt.

Sedan såg vi Babel, skitfilm, ingen handling.

Nu måste jag åka.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vilken skola går du på? Hittade Evergreen, Conifer eller Clear Creek att välja på...? ^^,

Petter sa...

Conifer Highschool