fredag 7 september 2007

Dag 5, bäst i världen och sämst i universum

Idag hade jag min första heldag, alltså, jag går i skolan samma tid varje dag (nästan, jag kan visa mitt schema senare) men jag har inte all lektioner. För såhär är det, i USA har man inte två-tre lektioner per dag, man har alla. Så, idag, en underbar fredag hade jag sex lektioner (höhö, särskrivning; extremt troligt). Bläääääääää.

Jag njuter av varje lektion, jag älskar skola. Idag hade jag alltså sex lektioner (höhö, nej, jag har inte särskrivit). Det finns inte så mycket att skriva utöver att jag ägde på Genetics och American History. På genetics var jag helt ny och var bäst av alla.

Jag hade Engelska för första gången i dag, det är English 12, alltså den Engelska som de som är lika gamla som mig läser, det gick bra, alltså är jag duktig. Vi fick en läxa på "The Yellow Wallpaper", sju debattfrågor...

Jaja, jag blev intervjuad till yearbooken två gånger i biblioteket också, första gången var det om musik, när jag inte gav några häftiga svar kom de tillbaka med specialskrivna frågor om utbytesstudentande, jag hoppas att mina svar var tillfredsställande.

Förresten, jag skrev inget igår (på bloggen i vilket fall) och jag inser att jag inte helt kan lämna er, kära läsare i mörkret. Det mest spännande var nog Computer Science AP. AP är häftigt, det betyder att jag tar en collegekurs. Det ni. Eftersom att jag började så mycket senare så ligger jag lite efter, men på två lektioner har jag nästan kommit ikapp.

Dessutom fick jag veta att grannens *positivt ordval* kompis tyckte att jag var cute. Awww...
På tal om det så gick en kille fram till mig idag under American History och sa att det var en tjej som ville träffa mig, min magiska förmåga att bara "öhhhh, durr" slog in och jag vet inte riktigt vad som hände, jag log nog mest. Taylor tror jag hon hette. Jaja, nog om sådant trams.

Jag vaknar vid sexsnåret på morgonen, nog för att ni i Sverige är vakna då men ändå, det är jobbigt, jag vill sova i flera år, inte vakna innan solen gått upp sitta i mörkret och äta min persikoyoghurt och Reese's Chocolate Puffs. Jag måste ta lite bilder eller något, det är ett så tokmagiskt landskap, jag bor precis i början av Rocky Mountains. När jag precis kom till skolan i skolbussen imorse, och solens första strålar (kanske inte första, men... Håll käften!) träffade skolan och de berg man ser. Extremt vackert.

Nästan direkt när jag kommit hem från skolan så var det dags för ett Engelskatest. Om jag inte får godkänt får jag inte stanna i USA. Det är så det fungerar. Provet är uppbyggt på nästan exakt samma sätt som ett nationellt prov, man får lyssna på några grejer, sedan får man läsa lite och svara på frågor, en väldigt simpel process. Jag fick bland annat se en bild på några byggarbetare som byggde ett hus och sedan kryssa i vad de gjorde. Alla frågor var 1, X, 2. Fast A, B, C, D. "They are building a house", "They are eating a bear", "The lady is beating her child", "The bear is beating a house".

Anyway, jag fick det högsta poängen någon hade fått av regional managerns kids, någonsin. Jaja, man är väl bäst. Sedan hade vi ett samtal med Ivan och Alissa om de regler som gällde från AYUSA:s sida. Inget DDDS, drinking, driving, drugs, sex. Episk vinst.

ÄMNESBYTE!

I morgon ska jag åka ånglok till en gammal stad med en guldgruva i sig. Nämnde jag förresten att jag tar fucking collegekurser och är bäst på engelska som andraspråk och genetics? Min mattebok är jättetjock också. Dessutom kan jag allt som är i den.

Skriver kanske mer någon gång den närmaste framtiden. Skriv kommentarer om ni vill.

3 kommentarer:

jo sa...

Om en mamma kan vara stolt som en tupp, så är jag det! Du är så ... bra! Jag älskar dig mitt barn långt borta! /din mamma

Daniel sa...

Så du får inte ha sexuellt umgänge med det motsatta könet (eller samma)?

Låter ju annars schyst med cheerleaders som du skrev i föregående inlägg, nästan värt att flytta till ett land en viss period bara för att uppleva det. Dock skulle jag hellre flytta till japan (inget weeabooskit) ENDAST för att få gå runt och träffa flickor i skoluniform, och även själv få ha en häftig kostym varje dag.

Det låter annars mäktigt med USA, ser fram imot att du kommer tillbaka stor och fet, fast det går ju inte för sig om du ska inleda fina förhållanden med dina cheerleaders utan att ha sexuellt umänge. Du får helt enkelt bli en sådan där Amerikanskfotbollsspelare. Schyst!

Ska fixa mitt nätverk så att vi kan battlea i Worms 2 någon dag. Ska även försöka få förståelse över vad klockan är hos dig så att jag slipper fråga.

ola sa...

Du verkar ha blivit hemtam väldigt snabbt.Jättekul.
Platser som du har hamnat på verkar som du beskriver den minst sagt magisk.
Jag är superglad för din skull.
Keep up tha good works.
Pappa