söndag 9 september 2007

Dag 6 och 7, guld, gröna skogar och en massa pennor

Jag borde skriva så kort som möjligt eftersom att jag har två läxor som jag borde ha färdiga tills i morgon.

Gårdagen var skojig, jag åkte tåg och var i gruvor. Själva tågåkandet var faktiskt väldigt roligt, det är väldigt vackert här. Jag glömde kameran men Ivan tog bilder som jag säkert kan få. Det enda jag kan tänka på är brädspelet pionjär, brungula berg med vertikala väggar på några hundra meter är ganska mäktigt.

Tåget (eller snarare själva sträckan) var väldigt gammal, från Georgetown till Silver Plume. Städerna bildades under Colorados silverrush och Georgetown var då den tredje största staden i Colorado. 

Jag gillar gruvor. De är häftiga, gruvhjälmar och kyla är ballt. Jag valde en grön hjälm för att inte ha samma färg som den jag redan har på mig (interskämt, försök inte förstå). Den var väl kanske inte lika ball som Falu koppargruva, men den upplevelsen tar nog ett tag att slå.

Jag fick se lite guld och silver i vilket fall, indianguiden luktade starkt av alkohol men verkade tycka om gruvor i vilket fall.

Efter att vi varit i gruvan gick vi och åt linner, vi hade nämligen ätit brunch bestående av Amerikanska pannkakor, lönnsirap och kalkonbacon. Linnern var för min del en buffalo burger, hamburgare gjord av bison, väldigt gott kött. Jag har förresten ätit grodlår också, ingen höjdare.

På vägen hem ville Eirik prata väldigt mycket, jag var lite lagom sugen på det men var så trevlig jag kunde.

Idag var jag och Ivan på Staples (kontorsprodukter), jag behövde lite skolgrejer. Det enda jag egentligen behövde var en ringpärm. Jag hatar pärmar. De är värdelösa varelser fyllda av ondska och idioti. När jag ser en pärm blir jag verkligen besviken på mänskligheten. Vad är poängen med pärmar? De är stora och klumpiga. HATA HATA HATA! I vilket fall behöver jag en "Three ring binder" till American History. Det fanns en här men den var för stor för att få plats med i min väska. HATA! Nu hittade jag en som var 2,52 cm (1 inch) och jag antar att det går att överleva med. Men jag tycker ändå att det är vansinnigt korkat.

Jag köpte även sex stiftpennor, fyra bläckpennor och tre block (ett rött, ett svart och ett blått). Jag behöver en grafräknare också. Jag kommer nog köpa en "TI-84 Plus Silver Edition Graphing Calculator". Den är snygg.

Jaja, nu ska jag göra läxor. Jag åt förresten en corndog idag, vidrigt. Honungsbröd + korv = blörk.

2 kommentarer:

Anonym sa...

MEN ÄRLIGT!!! VAFAN.
PALLAR INTE.
DU KAN INTE GÅ RUNT SÅDÄR OCH HA TVÅ HJÄLMAR PÅ DIG.

OKEJ NÄR DET VAR EN!!!! MEN TVÅ?!?!
MAN FÅR JU SKÄMMAS..
TA AV DIG HJÄLMEN FFS

Unknown sa...

Hjälmen ^^,